loading...
نرم افزار حسابداری
هانیه اکبرپور بازدید : 84 شنبه 31 فروردین 1398 نظرات (0)

بعد ها افراد و اشخاص حقيقي و حقوقي ديگر هم وارد عرصه برنامه نويسي نرم افزارهاي حسابداري شده و از پيشگامان اين عرصه مي توان به ترتيب واقعي متكي به اسناد زنده و بسيار معتبر از نرم افزارهاي :

حسابداري مستوفي
- نرم افزار حسابداري چرتكه
- نرم افزار حسابداري برليان
- نرم افزار حسابداري رايورز
- نرم افزار حسابداري پارس سيستم
- نرم افزار حسابداري پارسا 2000
- نرم افزار حسابداري نوين
- نرم افزار حسابداري ناپال
- نرم افزار حسابداري خيام
- نرم افزار حسابداري شايگان
- نرم افزار حسابداري رايانگان فردا
- نرم افزار شماران سيستم
- نرم افزار حسابداري آوين تك
- نرم افزار حسابداري سينا پيوند

نام برد .


توضيح مهم : ( اسامي ياد شده بطور مستند و واقعي بوده كه از سال 1370 داراي نرم افزار حسابداري بوده اند و حضورشان در جامعه تاييد شده بوده و داراي سوابق درخشان نرم افزارهاي حسابداري و مالي هستند كه قطعا تا زماني كه مي خواستند نرم افزار خود را آماده كرده و به بازار ارائه نمايند حتما از 3 سال قبل از اين تاريخ وجود داشته اند و مشغول كار بوده اند .

سند زنده اين اسامي و استناد آن ماهنامه ( حسابدار ) از انجمن حسابداران خبره ايران شماره 120 در تير ماه سال 1376 مي باشد ) .


نرم افزارهاي حسابداري نامبرده شده فوق همگي تحت سيستم عامل Dos نوشته شده و برخي از آنها بعد از مدتي و با آمدن سيستم عامل Windows نرم افزارهاي خود را يا با آن سازگار نمودند و يا مجددا آنها را در محيط سيستم عامل Windows بازنويسي كردند .

بطور مستند و واقعي اولين نرم افزار حسابداري كه تحت سيستم عامل Dos بود و مجددا در محيط Windows بازنويسي شد نرم افزار ( حسابداري ناپال ) از شركت ايده آل سيستم بود و بعد از آن نرم افزار حسابداري رافع و بعد تدبير و......

پس طبق اسناد و شواهد بسيار معتبر و زنده هيچوقت اولين يا حتي دومين يا حتي پنجمين نرم افزار حسابداري تحت Windows نرم افزار حسابداري ديگري مثل ( حسابداري هلو / فراپيام / شايگان / حسابرس / رايين / پيوست / تدبير / هماهنگ /ووو.... ) نبوده است .

و به همين ترتيب و همانطور كه گفته شد شركتها و يا افرادي كه داراي نرم افزار حسابداري بودند نرم افزارهاي خود را يا با Windows سازگار نمودند و يا مجددا آنها را در محيط سيستم عامل Windows بازنويسي كردند و تعدادي شركت و يا نرم افزار جديد هم در اين برهه براي نخستين بار شروع به برنامه نويسي نرم افزار حسابداري نمودند .

( متاسفانه در تبليغات اكثر شركتهايي كه داراي نرم افزار حسابداري هستند عنوان شده است كه آنها اولين نرم افزار حسابداري و يا نرم افزار حسابداري تحت Windows را نوشته اند و تا آنجا كه بنده تحقيق موثق نموده ام حدودا 12 شركت گفته اند كه ما اولين هستيم !!!!!)

يعني 12 شركت اولين داريم !!!

و هيچ شركتي دومين يا سومين يا چهارمين نيست !!!!! همه آنها اولين هستند !!!!! و باز هم متاسفانه هيچ فرد كارشناس و يا محققي هم تا به حال جلو نيامده تا از هر كدام از آنها كه اين ادعاي اولين را دارند بخواهد تا اگر واقعا اولين شركت و يا اولين نرم افزار در حرفه حسابداري را آنها نوشته اند / آن را با ارائه اسناد و شواهد معتبر اثبات كنند و اين اولين بودن همه آنها تا كنون ادامه يافته است !!! )

اينجانب به ضرص قاطع و بنا به تحقيقات مستند و بسيار موثق و شواهد زنده اثبات نموده ام كه اولين نرم افزار حسابداري در ايران با نام ACC توسط آقاي مهندس منصور بروجرديان نوشته شده است و تاريخ ايجاد و كامپايل فايل هاي اين نرم افزار حسابداري سال 1368 شمسي را نشان مي دهد و اگر كسي در سراسر ايران نرم افزار حسابداري اي مي شناسد كه تاريخ ساخت آن قبل از سال 1368 شمسي است بسيار مشتاق هستم كه آن را نيز با اسناد و مدارك معتبر و شواهد زنده به اينجانب نشان دهد و هم به تمامي دوستان عزيز اثبات نمايد .

از شركتها و يا نرم افزارهاي جديدي كه كاملا تحت Windows برنامه نويسي شدند و قبل از آن فاقد هر گونه نرم افزار حسابداري حتي تحت Dos بودند و يا حتي بعضا هنوز وجود نداشته اند كه در اين زمينه كار كرده باشند و بعد ها شركتي تشكيل داده و به كمك متخصصين خود وارد عرصه طراحي و برنامه نويسي نرم افزارهاي حسابداري و مالي شدند مي توان به نرم افزارهاي ذيل اشاره كرد :

- نرم افزار حسابداري رافع ( تحت Dos هم داشته است )
- نرم افزار حسابداري حسابدار
- نرم افزار حسابداري حسابرس
- نرم افزار حسابداري تدبير
- نرم افزار حسابداري حسابگر
- نرم افزار حسابداري پيشرو
- نرم افزار حسابداري فراپيام
- نرم افزار حسابداري فراگستر
- نرم افزار حسابداري توازن
- نرم افزار حسابداري نماد ايران ( تحت Dos هم داشته است )
- نرم افزار حسابداري طراح سيستم
- نرم افزار حسابداري حسابيار
- نرم افزار حسابداري رايين
- نرم افزار حسابداري هلو
- نرم افزار حسابداري سيماد
- نرم افزار حسابداري سياق ( تحت Dos هم داشته است )
- نرم افزار حسابداري نفيس
- نرم افزار حسابداري پازار
- نرم افزار حسابداري آسمان
- نرم افزار حسابداري سكه
- نرم افزار حسابداري پيوست
- نرم افزار حسابداري پاتريس

هركدام از اين نرم افزارها داراي كارآئي ها / مزايا و معايب مختلف بوده و هركدام قيمت هاي متفاوتي داشته و به فروش رسيده اند .

در بحث كارآئي هاي نرم افزارهاي حسابداري به نكات مهمي مي توان اشاره نمود و آن اين است كه پديد آورنده گان اين نرم افزارها آنها را به چند دسته تخصصي تقسيم نمودند مثل :

- سيستم حسابداري مالي
- سيستم حسابداري انبار يا انبارداري
- سيستم خريد و فروش و صدور فاكتور
- سيستم صندوق و بانك و عمليات چك
- سيستم حسابداري حقوق و دستمزد
- سيستم بودجه و گزارشات
- سيستم خريد داخلي و بازرگاني و تداركات
- سيستم حسابداري صنعتي و قيمت تمام شده
- وووو.....

.و افراد يا اشخاص و يا شركتهايي كه خواستار هريك از اين سيستمها هستند مي توانند هريك را جداگانه خريداري نموده و چنانچه همه را با هم بخواهند مي توانند تمام اين سيستم ها را يكجا خريداري نموده و داشته باشند .

وقتي كه تمامي اين سيستم ها در يك پكيج گنجانده شود و با هم در ارتباط و اصطلاحا Link باشند آن را يك
(( سيستم حسابداري يكپارچه )) مي نامند .

 

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24مراجعه کنید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 64
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 113
  • بازدید ماه : 381
  • بازدید سال : 2,658
  • بازدید کلی : 17,219